Köpvillkor

Försäljnings- och leveransvillkor (B2B)
Dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla leveranser av produkter och / eller tjänster från Tariff ApS. Leveransvillkoren är ömsesidigt bindande för Tariff ApS och köpare, om inte annat uttryckligen överenskommits. Tariff ApS är inte bundet av villkor som fastställts av köparen, som avviker från leveransvillkoren, såvida inte sådana villkor skriftligen har avtalats mellan Tariff ApS och köparen.

priser

Alla priser exkl. Moms, offentliga skatter av alla slag, transport, hanteringsavgifter etc. Priserna anges av Tarif ApS vid alla tider gällande prislista eller genom skickad orderbekräftelse. Priserna kan ändras utan föregående meddelande. För utskriftsjobb för utskrift och logotyp kommer vanligtvis att associeras med startavgift, även om detta inte ingår i prislistan. Köparen ansvarar endast för fel som inte har korrigerats i det inlämnade beviset. Vidarebefordrade priser i form av erbjudanden från Tariff ApS till kunden är giltiga i sju dagar, om inte annat skriftligt avtalats.

beställa

Beställningar kommer inte att vara bindande för Tariff ApS förrän Köparen har mottagit Tariff ApS skriftligen, inklusive elektronisk orderbekräftelse. När du handlar med Tariff ApS accepterar du att få vårt nyhetsbrev, men du kan avsluta prenumerationen. Eventuella avvikelser i våra orderbekräftelser måste meddelas inom två arbetsdagar, med allt arbete som utförs på köparen.

leverans

Leverans kommer att ske direkt från huvudlagret till leveransadressen som anges i beställningen, såvida inte annat avtalats skriftligen. Leveranstiden kan variera från 2-4 dagar för lagervaror och för beställningsproducerade varor, inklusive produkter med reklammjöl. 7 - 14 dagar. Vid speciella och specialbeställningar, eller för varor i efterbeställning, kan det dessutom vara längre leveranstid än 14 dagar, och i detta fall kommer köparen att informeras om de speciella leveranstiderna, via informerad post eller per telefon. Vi tar dock alltid förbehåll om att leveranstiderna kan variera.

ägande

Alla varor är utan undantag Tariff ApS-egendom tills full betalning har gjorts.

garanti

Det finns 12 månaders garanti på alla produkter som köps från Tariff ApS. Eventuella fel och brister måste rapporteras till Tariff ApS så snart kunden har upptäckt felet eller bristen. Synliga klagomål måste göras innan montering / ibruktagande, så snart som möjligt och senast 8 dagar efter leveransen. Med förbehåll för vanligt slitage och missfärgning som således inte är berättigat till anspråk görs ytterligare ändringar av produktens typ / typsnitt och material under produktionen. Klagomålet måste alltid lämnas skriftligt på ahb@ahbdanmark.dk. Om det visar sig att artikeln inte är trasig eller att felet inte kan upptäckas baserat på kundens felbeskrivning kommer artikeln att returneras. Kunden debiteras sedan min. 250 DKK exklusive moms + porto / transport för att täcka administrativa kostnader. Ingen ny klagomål erhålls genom klagomål och utbyte. Köparen kan inte göra anspråk på skadestånd för driftsförluster, vinstförlust, installationsförluster eller andra indirekta förluster till följd av att leveransen är defekt eller på grund av brister och förseningar. Återbetalning eller ersättning kan aldrig överstiga varans pris.

avbokning

Ångerrätten är giltig i 14 dagar från mottagningsdatumet och endast om varan är i sin helhet och i obruten förpackning. Varan måste returneras på samma sätt som den mottogs. Om föremålet skadas under lagring eller om dess tillstånd försämras och beror på otillräcklig förpackning förloras ångerrätten. Fraktkostnader sker på kundens bekostnad. Men om artikeln överensstämmer med ångerrätten återbetalas köpeskillingen så snart som möjligt, dock inom 30 dagar. Det finns dock ingen ångerrätt för beställningar som görs specifikt enligt kundens önskemål, till exempel tryck / tryckuppdrag och andra "skräddarsydda" beställningar. Prover som returneras till Tariff ApS kan faktureras. Tariff ApS förbehåller sig rätten att ta ut en avgift på 5% (Min. 50,00 DKK) av inköpspriset vid avbokning av administrativa kostnader även om artikeln inte har skickats.

produktansvar

Tariff ApS påtar sig ansvar i enlighet med tillämplig lagstiftning hela tiden, men tar inte ansvar i större utsträckning än vad som krävs enligt lag. På samma sätt tar Tariff ApS inte i något fall ansvar för driftsförluster, tidsförluster, vinstförlust eller liknande indirekta förluster och ansvarar inte för skador som är relaterade till saker eller byggnader som de produkter som levereras av AHB Danmark är del av eller anslutna till.

ansvar

Tariff ApS fraskriver sig ansvaret för eventuella tryckfel i text, priser etc., fel i illustrationer / foton, systemfel, utsålda varor, varor i restorder, förseningar i leveranstiden.

Force majeure

I händelse av att leverans, snabb leverans eller defekt leverans förhindras eller försenas av händelser som ligger utanför Tariff ApS: s kontroll, inklusive, men inte begränsat till, arbetskonflikt, driftsstörningar, transportproblem eller liknande